Kinevezte hazai PR vezetőjét a Warner Bros. Discovery, aki több újdonságot is bejelentett

Még egy év sem telt azóta, hogy korábbi WarnerMedia egyesült a Discoveryvel, és új médiakonglomerátumot hozott létre. Azóta már azt is tudjuk, hogy az új médiavállalat – ami többek között a Time Warner örökséget is kezeli Warner Bros. Discoverynek (WBD) hívják, élére pedig az a David Zaslav került, aki rögtön neki is állt a cég tetemes, közel 55 milliárd dolláros adósság állományát lefaragni.

Ennek egyik fontos eleme volt, hogy több olyan tartalomtól is megszabadultak, amik kifejezetten a saját streaming platformjukra, az HBO Maxra készültek, további olyan produkciókat is kiselejteztek, amiket még be sem mutattak a nagyközönség számára, ilyen volt például a Batgir is. Számunkra viszont különösen fájó, hogy alig 100 nap elteltével a hazai készítésü, és egyébként az HBO Max legsikeresebb magyar produkciójának számító A besúgó sorozat is ennek a „mészárlásnak” lett az áldozata, ami kellőképpen ábrázolja, hogy milyen nagy gondban is volt az új vezetés a döntések meghozatalánál.

Összesen két hullámban történt változó intenzitású tartalmi eltávolítás az HBO Max platformról, amelynek köszönhetően 3,5 milliárd dolláros költségmegtakarítást tudott a cég eszközölni, viszont ennél is fontosabb a döntések hosszútávú hatása. A CNN tavalyi riportja szerint a WBD évente közel 100 millió dollárt tud kényszerű „selejtezéssel” megspórolni, ami a színészek és stábtagok különböző juttatásai során keletkezik, ezért a vállalatnak végül mérlegelnie kellett, hogy egy cím „több értéket hoz-e a platform számára, mint amennyi a költsége”, és ez vezetett a nézők között sem túl szimpatikus választáshoz.

Olyan műsorok estek ennek áldozatául, mint a Westworld vagy a The Nevers – ezek később talán egy ingyenes, úgynevezett FAST streaming platformon születhetnek újjá, éppen olyanon, amilyet maga a Warner Bros. Discovery is létre szeretne hozni.

Azóta azt is tudjuk, hogy A besúgó, illetve további 20 HBO Max tartalom került át a hozzánk februárban debütáló SkyShowtime platformra, és innentől már csak tőlük függ, hogy melyik kap esetleges folytatást.

Ami most a legfontosabb a WBD számára, hogy ismét egyenesbe kormányozza az elszabadulni látszó hajótestet, és az ígéretének megfelelően néhány hónap múlva (Amerikában várhatóan már tavasszal) Az HBO Max és a Discovery+ egy új platformban egyesüljön – vélhetően Max néven, de a névadási kérdések még nem igazán vannak kőbe vésve. Mindezek mellett a cég a Marvel Cinematic Universe-hez (MCU) hasonló, 10 éves tervet dolgozott ki a DC Extended Universe számára, amelynek irányítását James Gunnak és Peter Safrannak adta.

Ami kis hazánkat illeti, az előzetes tájékoztatások szerint az új streaming szolgáltatás majd csak valamikor 2024-ben érkezhet meg a piacra, addig pedig gőzerővel építik a helyi szinten is sikeresnek számító HBO Max platformot, amelyre idén is több nagysikerű folytatást, és újdonságot várunk.

A WBD megalakulásával számtalan, nálunk is népszerű televíziós csatorna, illetve márka került az új médiakonglomerátumot kezébe, amely nem csak streaming, hanem lineáris csatornákat is érint, ami utóbbi átpozícionálását is jelentheti. Ilyen például az Europsort, a Discovery, a TLC, a HGTV vagy az ID, amik 2023 januárjától már nálunk is egységesen, közös kommunikációval lesznek kezelve.

A WBD hazai érdekeltségeinek PR vezetője Pinczés-Pressing Ádám lett, aki eddig az HBO Max EMEA PR feladatait látta el, azonban a továbbiakban hozzá tartoznak majd azoknak a televíziós márkáknak a kommunikációs feladatai is, amik a WBD brandjéhez tartoznak, és amik a streaming előtérésének ellenére még mindig népszerűek a nézők között.

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.