Hollywood fenegyereke David Zaslav ingyenes streaming platformot akar indítani Warner Bros. utalással

Ezt maga David Zalsav az újonnan alakuló Warner Bros. Discovery vezérigazgatója jelentette be kedden az RBC (Royal Bank of Canada) Global TIMT konferenciáján New York-ban. Zaslav a piaci szereplőkkel folytatott megbeszélésen vészjósló képet festett a hirdetése piacról is, ami egyre fajsúlyosabb kérdés, és a legtöbb platform a jövőben erre szeretne támaszkodni.

Mióta a Netflix az idei év első piaci gyorsjelentésében előfizetői apadásról számolt be, részvényei hatalmas esésbe kezdtek, így esedékessé vált a hirdetésekkel támogatott új előfizetői csomag (AVOD) gyors bevezetése. Ugyan az WBD már egy éve elindította saját ilyen AVOD szolgáltatását az HBO Maxon belül, a teljes iparág számára viszont a Netflix szabadesése világított rá a hirdetési piac aktívabb beépítése a streaming szolgáltatásokba. Ebbe az irányba indult el a Disney is vagy az NBC Peacock szolgáltatása, amelyek már egy ideje örökölték a kábeles piac nyújotta reklámozási lehetőségeket is.

A WBD feje szerint a hirdetési piac most gyengébb, mint a COVID idején volt, ami ugyan gyorsan változhat, de komoly hatása lehet az egész karácsonyi szezonra. Zaslav arra is kitért, hogy az HBO Max számára kedvezőtlenül hatott a sportközvetítések hiánya, amelyek az NBA vagy az NHL-szezon elindításával rendeződhetnek, így az is nyilvánvalóvá vált, hogy ezek az események döntően javítják a hirdetési tevékenységüket, akár a streaming üzletágban is. A médiacég érdekelt továbbá az NBA-szerződés megújításában, de ezt „nagyon fegyelmezetten” fogják megtenni, és ahogy fogalmazott; Nincs szükségük az NBA-re. Amennyiben a WBD új megállapodást is köt NBA közvetítési csomagra, az nem úgy fog kinézni, mint napjainkban. A dolog érdekessége még, hogy az NBA-nek jelenleg élő szerződése van a WBD-hez tartozó TNT csatornával, ami a kosár mellett a jégkorong meccseinek is otthon ad.

Zaslav azt is megerősítette, hogy a cég ingyenes, reklámokkal támogatott streaming szolgáltatást indít (FAST) az amerikában egyre népszerűbb Pluto és a Tubi versenytársaként, és azt szeretné, ha az új platform valamilyen módon használná a Warner Bros. márkanevet.

Ami a veszteségeket illeti, újabb érdekes adatok kerültek napvilágra. Ezek szerint 2019 vége óta a HBO/HBO Max 3 milliárdos veszteséget könyvelt el, miközben 7 milliárdért gyártott tartalmat, ami jelentős veszteség annak ellenére is, hogy az említett időszakban a pandémi erősen árnyalta a streaming piacot. Zaslav szerint a Discovery fúzióval létrejövő új médiakonglomerátum komoly kihívás előtt áll – amelynek új platformja jövő tavasszal debütálhat Amerikában, és a WarnerMediától átvett Time Warner örökség, illetve a Discovery hálózat összekapcsolódása kissé zavarosra sikerült.

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.