A Warner szerint az HBO Max elképesztő tartalomkínálata túl olcsó

Oszd meg a cikket másokkal is:

Mindezt Gunnar Wiedenfels, a Warner Bros. Discovery (WBD) pénzügyi igazgatója mondta a Goldman Sachs Communacopia Technológiai konferencián. Szerinte a két szolgáltatásuk, az HBO Max és a Discovery+ „sajnos nem tökéletes”. Amíg az HBO Max elképesztő tartalomkínálattal és sokkal több funkcióval rendelkezik, addig a Discovery+ „tisztább”, a felhasználók szerint, ezért újjá kellett építeniük mindkét platformot, megtartva azok pozitív tulajdonságait, ami eltart egy ideig. A mögöttes tézis az, hogy a két streamer „tökéletes kiegészítője” legyen egymásnak.

Wiedenfels örömmel fogadta, hogy az HBO nyerte idén a legtöbb Emmy-díjat – szám szerint 38 elsőséget zsebeltek be, ami a streaming szolgáltatók között a legjobb eredmény. A Warner Bros. Discovery stratégiája, hogy az HBO díjnyertes műsorait kombinálja a Discovery könnyedebb reality és valóságshow műsoraival, ami csökkenti a szolgáltatást lemondó előfizetők számát – mondta Wiedenfels.

Ennek egyik elem lehet magyar HBO Max fejlesztésű A híd reality is, amit éppen múlt hónapban forgattak le a festői szépségű romániai Bélesi tó környékén, ám pontos premierdátumról még mindig nem tudunk. Viszont az már biztos, hogy a WBD nem törekszik mindenáron az előfizetői szám növelésére, helyette inkább a bevételi oldal pozitív egyenlegére kívánnak nagyobb figyelmet fordítani. A médiavállalat éppen a múlt hónapban jelentette be, hogy 2023 közepén egy kombinált HBO Max-Discovery+ szolgáltatás bevezetését tervezik az Egyesült Államokban, majd ezt követi a nemzetközi terjeszkedés, várhatóan az év végén vagy 2024-ben.

Ugyan az elkövetkező években a túlkínálat miatt a streaming előfizetők száma várhatóan csökkenni fog az egyes platformokon, ám ez nem jelenti azt, hogy az előfizetői árak ne emelkedhetnének. Wiedenfels szavai pedig azt sugallják, hogy a WBD az újonnan létrejövő kombinált platform bevezetését kívánja majd felhasználni, hogy magasabb árat kérjen a streaming szolgáltatásáért, ami például nálunk a középmezőnybe tartozik:

1.

Amazon Prime Video

Ár: 899 FT/hó

2.

Apple TV+

1890 Ft/hó

3.

HBO Max

2.390 Ft/hó vagy 18.990 Ft/év

4.

Disney+

2490 Ft/hó vagy 24.990 Ft/év

5.

Netflix

Alap csomag: 2.490 Ft/hó

Standard csomag: 3.490 Ft/hó

Prémium csomag: 4.490 Ft/hó

Kell is a nagyobb bevétel, hiszen a cégcsoport óriási adósággal küzd, ami a legnagyobb a médiavállalatok között, és amikor David Zaslav átvette az irányítást az AT&T-től, szinte rögtön egy 30 milliárdos megtakarítási csomagot vezetett be, ami azóta is megosztja a nézőket, és szakmai körökben is komoly ellenérzést váltott ki.

#hbozóna #műsoronplus