Szűk egy hét van hátra, hogy az új Max megjelenjen Magyarországon. A Warner Bros. Discovery legújabb streaming platformja fogja leváltani az HBO Maxot hazánkban is, ami nem csak platformfrissítésnek számít, mivel alapjaiban változtatja meg mindazt, amit sokan eddig a streaming tartalomfogyasztásról gondoltak.
2024. május 21-én a most használatos HBO Max egy frissítés során átalakul új Maxra, ami kezelőfelületében, tartalmaiban és árazásában is jelentősen eltér a 2022-ben megjelent HBO Maxtól.
Mi az újdonság az új Maxban?
Sokakban joggal vetődik fel a kérdés, hogy miért is kell leváltani az alig 2 éves HBO Maxot – most is jól működik akár 4K-ban, és biztosan megint csak egy marketing fogás lesz a sok között. A valóságban viszont arról van szó, hogy az új Max bizonyos értelemben már nem egy sima streaming platformnak tekinthető, és a jövőben várható újdonságaival már messze túlmutat a hagyományos értelemben megismert streaming tartalomfogyasztáson.
Erről már az új Max Apple App Store-jában is meggyőződhetünk, hiszen az applikáció leírásában is sok újdonságot felfedezhetünk. Az egyik ilyen például, hogy az HBO márka már nem kapott névhasználatot, és ez nem tévedés, hiszen a Warner már nem a prémium televíziózás megabrendjével akarja ránktukmálni az új szolgáltatását. Helyette az HBO csak egy hub lesz a sok között, viszont május 21-től ezek a hubok új jelentést és értelmet fognak nyerni, hiszen állandó frissítéssel és akár élő tartalmakkal kiegészülve kap majd helyet a médiakonglomerátum valamennyi tévés márkája és stúdiója, kiegészülve számtalan sportközvetítéssel és sportműsorral, ami szintén egy hatalmas lépés lesz a hazai nézők számára.
És valójában elérkeztünk ahhoz a kérdéshez, hogy akkor miért nem maradhat az HBO Max, amit a világ legtöbb pontján már megismerhettek és akár meg is szerethettek az előfizetők? A válasz egyszerű: Az HBO Maxot nem kombinált, az élő és az on-demand tartalomfogyasztás hibrid változatára terveztek. A WBD által megálmodott új korszakalkotó szórakoztatói élményt csak egy olyan kombinált műsortárban lehet megvalósítani, amely később a világ több pontján is képes kiszolgálni az egyre növekvő elvárásokat, nem beszélve arról, hogy a Warner még a Max platformján elhelyezett reklámokkal is új korszakot akar nyitni a televíziózásban.
Hogyan fog kinézni az új Max?
Az App Store-ban már látható az új Max magyar kezelőfelülete, ami új színvilágot (#04006C) és új elrendezést is kap, viszont a friss applikációban már nem lehet saját profilképet feltölteni. Ugyanakkor az új elrendezés már a hibrid fogyasztási szokásokra lett optimalizálva, ami ugyan Magyarországon még kevésbé ismert, viszont ez határozza meg a fejlett piacok televíziós trendjeit. Többek között erről beszélt a Portfolio.hu-nak Elmar Heggen az RTL Csoport operatív igazgatója, aki szerint a lineáris televíziózás szerepe tovább fog csökkenni, és a nőzők a digitális, közvetlen előfizetéses alkalmazások felé fordultak.
A képek alapján most úgy tűnik, hogy az új Max is hasonló szellemiségben készült, és a bevezetést követően fogok írni majd az első tapasztalatokról is.
A Max hazai bevezetésével egyidőben érkezik a platformra a Dűne második része, amit már nem feltétlen láthatunk majd 4K felbontásban, erre a kezdés napján érdemes lesz odafigyelni. Továbbá jelentős tényező lesz a Sárkányok háza második évadának június 17-i európai premierje, amihez már megérkezett az új kedvcsináló is.
A Max az élő sporteseményeket nem számítva több mint kétszer annyi tartalmat kínál majd, mint jelenleg az HBO Max, ami önmagában is komoly erőforrást igényel. Továbbá Idén nyáron egyedül a Max közvetíti majd a 2024-es Párizsi Olimpiai Játékok minden egyes pillanatát, ami hasonlóan az előbbi két tartalomhoz, szintén kiemelt figyelmet fog kapni, és sokan fogják nézni ezen keresztül a közvetítéseket. A Párizs 2024 kiegészítés mindegyik csomagban benne lesz, tehát nem lesz szükség erre pluszban költeni.
Az eddig megszokott tartalmak, mint a Barbie, az Aquaman és az Elveszett Királyság és a Wonka mellett a Sony Pictures kínálatából a Pókember és A védelmező-filmek, illetve a Gran Turismo; a Universal stúdiótól a Feledés, a Lady Bird és a Mamma Mia!-filmek is részei lesznek a műsortárnak. AzHBO saját gyártásában készült The Last of Us, A Fehér Lótusz, az Eufória, a True Detective: Night Country, A rezsim, A Szimpatizáns, Az elátkozott: Robert Durst halálos élete második évada és a hamarosan érkező The Franchise című új vígjátéksorozat is megtalálható lesz a kezdő kínálatban.
Ahogyan korábban már megírtam, a következő csomagokra lehet majd előfizetni:
Standard csomag: 2.790/hó vagy 27.900 Ft/év
- A felhasználók egyszerre 2 eszközön streamelhetnek tartalmat.
- A tartalom Full HD felbontásban lesz elérhető.
- Ebben a csomagban lehetőség nyílik maximum 30 letöltésre a tartalom offline megtekintéséhez.
- Párizs 2024 a csomag része
Prémium csomag: 3.890 FT/hó vagy 38.000 Ft/év
- A legjobb fogyasztói élményt nyújtja.
- A felhasználók egyszerre 4 eszközön streamelhetnek tartalmat.
- A tartalom elérhető lesz Full HD vagy 4K felbontásban, illetve Dolby Atmos hanggal, ahol ez rendelkezésre áll.
- Ebben a csomagban lehetőség nyílik maximum 100 letöltésre a tartalom offline megtekintéséhez. (Korlátozásokkal.)
- Párizs 2024 a csomag része
Sport kiegészítőcsomag: 1.200 Ft/hó
- A Sport kiegészítőcsomag hozzáférést biztosít a legfontosabb sportesemények közvetítéseihez, beleértve a Grand Slam-tenisztornákat, a kerékpáros Grand Tours-okat, a Le Mans-i 24 órás autóversenyt, az Eurosport 1 és Eurosport 2 lineáris csatornát és számos további tartalmat.
- Ügyfeleink a helyi műsortáblázatokból tájékozódhatnak az országukban elérhető tartalmakról.
- A Sport kiegészítőcsomag bármelyik alapcsomaghoz megvásárolható.
- A felhasználók egyszerre 2 eszközön streamelhetik a sporttartalmakat (az alapcsomagjukban elérhető streamekből).
Az új Max megjelenése és árazása inkább a Netflix prémium szerepéhez hasonlítható, hiszen jól láthatóan a WBD azt szeretné, hogy platformja stabil helyet foglaljon az egyre inkább terjedő, és már Magyarországon is kimutatható streaming kombinációkban. Ennek egyik fontos eleme a lineáris televízió beépítése a tartalomkínálatba, ami akár egy szintén divatba lépett közös streaming ajánlat részeként már kihagyhatatlanná válna hazánkban is, és kevésbé függene a hagyományos televíziót súlytó nézői lemorzsolódástól.