A Disney uralja a képernyőket. Televíziós csatornái és streaming platformjai 11,5%-al a lista élére álltak a Nielsen új, platformok közötti értékelési rendszerében, ami a teljes tévés nézőszámot mutatja Amerikában. Csökkent a streaming idő, de az YouTube és a Fallout így is sikeres tudott maradni.
A Nielsen új mérési eszközt dobott piacra, amivel a korábbi adatokhoz képest pontosabb képet mutat a médiavállalatok összesített, kábeltévés és streaming nézőközönségéről. A Media Distributor Gauge elnevezésű havi jelentés képes lebontani a platformok közötti teljes nézettséget a médiavállalatok között, ami segít eligazodni a streaming és tévés műsorfogyasztás tényleges erőviszonyaiban.
Azonban ennek nem mindenki örül. A Television Bureau of Advertising (TVB) elnöke, Steve Lanzano szerint az új jelentés félrevezeti a marketingeseket, akik azt gondolják, hogy reklámjaik lényegesen több streaming nézőt érhetnek el, mint amennyi a valóság. A félreértéseket az okozza, hogy többen úgy gondolják, a statisztika kifejezetten a hirdetésekkel támogatott megtekintést reprezentálja, pedig a Nielsen ilyet soha nem is állított. Korábban is felhívta a figyelmet arra, hogy az elemzésben található összesített streaming szolgáltatások szinte mindegyike rendelkezik valamilyen hirdetésekkel támogatott opcióval, amik gyorsan növekednek.
A Media Distributor Gauge jelentése szerint a The Walt Disney Company volt a legnézettebb áprilisban, amely a teljes tévénézési idő 11,5%-át tette ki. Ebből a streaming platformok, tehát a Disney+ és a Hulu 42%-os részesedést tudott szerezni, amelynek szintén vannak hirdetésekkel támogatott csomagajánlatai. Ha az egyéni platformokat vesszük alapul, akkor viszont egyértelműen a YouTube lett az áprilisi bajnok, hiszen önmagában, a teljes nézettség 9,6%-os részesedését szerezte meg. A közösségi videómegosztót követi az NBCUniversal 8,9%-os, a Paramount 8,8%-os és a Warner Bros. Discovery pedig 8,1%-os részesedéssel.
A Netflix a hatodik pozíciót szerezte meg az összesített tévézési időben, viszont a 7,6%-ával a második legnagyobb egyéni streaming szolgáltató.
A kábeles tévézésre fordított idő tudott egyedül növekedni márciushoz képest. A The Gauge-ben mérve már zsinórban második havi növekedést produkált ami a márciusi 28,3%-áról áprilisban 29,1%-ra emelkedett. A kábel ilyen fokú kereslet emelkedése a sportnak köszönhető, mivel ezek nézettsége 28%-kal nőtt márciushoz képest, amit az NCAA kosárlabda, az NBA rájátszása, és az NFL draft tudott ennyire megnyomni.
Csökkent viszont a broadcast elérése, ami 3%-kal mérséklődött áprilisban, így a teljes tévézési idő 22,2%-át szerezte meg.
A streaming tévézési idő is csökkenést mutat és 1,9%-kal esett márciustól áprilisig tartó időszakban. A legnagyobb nyertes az Amazon Prime Video lett, amely 12%-os havi növekedéssel a tévézési idő 3,2%-át tette ki. A Prime Video áprilisi sikerét a saját gyártású Fallout sorozatnak tulajdoníthatjuk, amely ebben a hónapban is, az összes streaming címsor élén végzett, több mint 7 milliárd nézettséggel.
A hazai streaming keresletekről itt írtam korábban: