Kiderült az igazság, előfizetői számokat közölt az RTL+ streaming szolgáltatás

Az RTL+ 10 hónapja indult el Magyarországon, de a kezdeti lendület után erős megtorpanást mutatnak az új streaming előfizetői adatok.

Az RTL+ az RTL Magyarország dedikált streaming szolgáltatása, ami 2022 novemberében indult el Magyarországon, és a Bedrock platformját használva 3 különböző csomagban érhető el. A szolgáltatás fontos része az RTL Group VoD stratégiájának, hiszen a Deutsche Telekom által üzemeltetett RTL+ Premium és Magenta TV kombinált szolgáltatása, illetve a holland Videoland mellett a magyar felhasználói bázisra is kiemelt figyelmet fordítanak.

Előbbi tekintetében, a frissen közölt fél éves pénzügyi jelentésben komoly előrelépésről lehet olvasni. A június 30-ig terjedő fél éves időszakban a német anyaválalat kombinált szolgáltatásának 4 millió 489 ezer előfizetője van, ami több mint egymilliós emelkedés a tavalyi ilyenkor mér 3 millió 427 ezerhez képest.

A Videoland 189 ezer új előfizetővel gyarapodott egy év alatt, így jelenlegi bázisa eléri a 1 millió 268 ezer előfizetőt.

RTL+

A hazai RTL+ viszont nem tudott ekkorát növekedni. Igaz az RTL Group-hoz tartozó szolgáltatás indult a legkésőbb (2022. november 3.) , de a márciusban közölt, és 2022 december végi állapotokat tükröző 251 ezer előfizető jelentős növekedésnek számított még akkor is, ha a streaming szolgáltatás két olyan csomagajánlattal is rendelkezik, amik vagy teljesen ingyenesen használható, vagy egy telekommunikációs cégnél vásárolt alap tévé szolgáltatáshoz tartozik, így nem igazán kell értük külön fizetni. Egyetlen közvetlen előfizetéses (direct-to-consumer) változata 1990 Ft/hó áron érhető el, egy hónapos ingyenes kipróbálási lehetőséggel.

A most közölt előfizetői szám szerint 2023. június 30-áig 285 ezer előfizetővel rendelkezik, ami csupán 34 ezer fős gyarapodás 6 hónap alatt, ami tekintve a nemrég elsőként itt Műsoron közölt friss GKID felhasználói számaihoz viszonyítva nem tűnik jó teljesítménynek.

Az RTL+ három különböző csomagban érhető el.

  • AVoD: Létezik egy ingyenes, bárki által használható reklámokkal támogatott Light verzió, amihez csupán az applikációt kell letölteni, viszont ez számos megkötést tartalmaz. Visszanézhetjük rajta a kereskedelmi csatorna napi műsorát reklámmal, de számos exkluzív tartalmat nem érünk el.
  • Telcos: Az Active verzió viszont már sokkal több lehetőséget támogat, és itt már arra is van lehetőség, hogy korábbi sorozatrészeket is visszanézzünk, illetve a History Play műsortára is elérhető.
  • SVoD: A teljes lefedettségű műsortárat – beleértve A király részeivel az RTL+ biztosítja, ami jelenleg 1990 Ft/hónap, és erre külön kell előfizetni, ami számos extra filmet és műsort tartalmaz.

Hogy áll az RTL+ a magyar streaming versenyben?

A kérdésre nem könnyű teljesen pontos választ adni, mivel a legtöbb streaming szolgáltató – beleértve a Netflixet is, nem közöl konkrét magyar piacra vonatkozó előfizetői adatokat, így az RTL Magyarországot leszámítva a többi szereplő esetében csupán felmérésekre, és itt is inkább felhasználói (az előfizetéshez hozzáférő) bázisra támaszkodhatunk. Ha ebben a vonatkozásban próbáljuk meg elhelyezni az RTL+-t a hazai streaming környezetben, akkor továbbra is az elérhető „közvetlen előfizetős versenyben” a 4. pozíciót foglalhatja el, megelőzve a SkyShowtime vagy az Amazon hasonló szolgáltatását.

A hozzáférői bázis általános mérőszáma 1.7, így kaphatjuk meg a konkrét előfizetőket, így látható, hogy a GKID kutatása reprezentatív anyag, ami elsőként itt jelent meg, és remélhetőleg a jövőben is segíteni tudjuk majd egymást ezekben az adatokban, hogy valós képet kapjunk a hazai tartalomfogyasztási szokásokról.

A dolog azonban 2024-től kezdve gyökeresen megváltozhat, hiszen az RTL Magyarország szerezte meg Bajnokok Ligája 2024/2025-ös szezonjára szóló A-csomag sugárzási jogát lineáris és non lineáris vonalon.

Az RTL Magyarország számára óriási lehetőség az értékes sportközvetítési jog megszerzése, ami nem csak a TV2 Csoporttal folytatott versenyben lehet egy döntő tényező, de katalizálhatja az RTL+ streaming felület hazai terjeszkedését is, amely 2024-től az első olyan valódi közvetlen előfizetéses streaming szolgáltatás lehet, amelynek programing kínálatában a sport kiemelt szerephez juthat.

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.