Nagyot nőtt az új streaming szolgáltató, főleg saját és sportos műsoraival

Az elmúlt években jelentősen átformálódott a streaming piac, amely új szereplőket vonzott Magyarországra, akik képesek voltak kombinált szolgáltatással is növekedni. Korábban, a 2000-es évek végétől a streaming tartalomfogyasztást főként a YouTube és hasonló közösségi videómegosztó szolgáltatásokkal azonosították, aztán a Netflix és a ma ismert HBO Max vagy Disney+ jelentette a streaming eszenciáját. Pedig a megváltozott igények a hazai televíziós iparágat is átalakították, és egyre hódítanak az úgynevezett online TV-k, amelynek új és egyre növekvő szereplője a Direct One, és annak Direct Now alkalmazása.

Miért van szükség online TV-kre?

A streaming térhódításával a különböző régiókban eltérően kezdtek fejlődni a tartalomfogyasztásra fókuszált szolgáltatások, amelyek főként Amerikában a lineáris tévé hanyatlását idézték elő. Persze ott még nem tartunk, hogy ez a fajta szórakozás teljesen kikopna a köztudatból, de a tévézésre szánt idő többségét már a különböző streaming szolgáltatások teszik ki, és a kábeles sugárzás évtizedes dominanciája az elmúlt évtizedben egyre kezdett zsugorodni, és a pandémia már teljesen átbillentette az erőviszonyokat az online műsorkínálat irányába.

Hogy megértsük az online TV-k világát és fejlődését, érdemes azt is szem előtt tartani, hogy Amerikában a különböző kábelcsatornák és azok előfizetési díja annyira drága mulatság, hogy csak kevesen tudják megengedni, hogy akár 100 dollárt fizessenek a kedvenc műsorokért, amelyek egy jelentős része sportcsatorna, és ezek igen nagy terhet rónak az államok háztartásaira.

Nálunk ez sokkal kevesebbe kerül, és egy internettel kombinált TV-előfizetés akár negyede lehet a tengerentúli összegeknek, amelyek a magasabb fizetésekkel és reálértékkel sem tudják kiegyenlíteni egymást. Ugyanakkor a streaming tartalomfogyasztással járó kényelem és rugalmasság egyre jelentős igényt támasztott a hazai szolgáltatók elé, és a ugyan hosszú évek óta velünk vannak a visszatekerhető csatornák a különböző set-top-boxok segítségével, az alattuk dolgozó platform és felhasználói felület még messze elmarad a Netflix vagy például az HBO Max nyújtotta kezelőfelület kiszámíthatóságától és gyorsaságától. (A kínált tartalomról már nem is beszélve)

Éppen ezért reális igénnyé vált, hogy kialakuljanak azok az online TV-k első hazai generációi, amelyek már képesek ebben a tekintetben is felvenni a versenyt a modern streaming szolgáltatásokkal szemben, viszont platformjukon olyan lineáris csatornákat és műsorlistákat kínáljanak, amelyek eddig csak az erős kompromisszumokhoz kötött set-top-boxok vagy médiaboxok nyújtottak, olykor csigalassú és akadozó megoldásaikkal.

Direct One
Direct Now applikáció

A Direct One pedig pontosan egy ilyen online (és offline) szolgáltatást kínál a Direct Now applikáció segítségével, amelyen megtalálható a hagyományos tévécsatornák széles választéka, de a prémium szolgáltatásokhoz hasonlóan saját gyártású filmek vagy sorozatok is megtalálhatóak az alkalmazásában, amely így egy kombinált lineáris-non lineáris műsorkínálatot tartalmaz egy gyors és reszponzív felületen, amelynek elrendezése és navigációja könnyen illeszkedik a mai streaming környezetbe, és hasonló ajánlórendszerrel dolgozik, mint azt megszokhattuk a „klasszikus” streaming appok esetében.

Egyre növekvő igény a sport streamingre és a saját tartalmakra

Ahogy a Direct One mai közleményéből kiderült, a szolgáltatás egyre népszerűbb a felhasználók között, és ez a dinamikus fejlődés főként a sportközvetítéseknek, a saját tartalmaknak, illetve az ezzel kombinált műsorkínálatnak köszönhető.

A több mint 3 éve indult Direct Now alkalmazás használóinak száma az előfizetők körében az elmúlt egy évben mintegy 28 százalékkal nőtt, és már 200 ezer előfizetővel rendelkezik. Az adatok elemzéséből az is kiderült, hogy a Direct Now három legnépszerűbb VoD műsora idén áprilisban saját tartalom volt, köszönhetően az app fejlesztésének, valamint az olyan új, Canal+ Original tartalmak bemutatásának, mint a Django sorozat vagy a Paris Police 1905 széria.

Az alkalmazás legnézettebb VoD tartalmainak listáján idén áprilisban sorozatban hetedszer a Direct One csatorna végzett az élen, melyen főként a saját, Canal+ tartalmak láthatók. És ez még nem minden, a jövőben egyre több új film és sorozat érkezik ide: többek között a legfrissebb Canal+ Original sorozatok is várhatók.

A futballmérkőzéseknek és a Forma-1-es futamoknak nincs vetélytársa.

A március elején elindult sporthub számos fontos információt és izgalmas tartalmat nyújt a sportrajongók számára, akik egyetlen kattintással NB1-es és Premier League meccsek, valamint Forma-1-es futamok élő közvetítéseit is követhetik.

Ezek az adatok arra is rámutatnak, hogy a felhasználók szívesen élnek a visszajátszás, újraindítás lehetőségeivel. A Direct One előfizetőinek csaknem hetven százaléka rendszeresen visszatekeri az elejére az épp sugárzott műsort vagy visszakeres egyes izgalmas jeleneteket. A felhasználók több, mint fele pedig szereti a lineáris televíziós adás után néhány nappal visszanézni a tartalmakat, amikor és ahol erre éppen ideje van: otthon, utazás közben vagy akár a nyaralás ideje alatt is.

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.