Kiemelt témák: Wednesday I The Last of Us I You 4 I 2023 újdonságok

Rekordot produkált a Disney+, ami komoly veszteséget termel az anyacégnek

Tovább bővül a Disney+ előfizetők száma, viszont az anyacég csak komoly veszteségek árán képes ezt az ütemet fenntartani. Összefoglalóan ennyit lehet megállapítani a médiacég éjjel közölt negyedéves piaci gyorsjelentésből, amely nem igazán nyugtatta meg a befektetőket, hiszen az amerikai szórakoztatóipari óriás papírjai a tőzsdén már mínusz 8%-os veszteségben is jártak.

Mindenesetre a nézőknek tetszik a tartalom, illetve a gyártásra fordított intenzitás, hiszen a Walt Disney streaming üzletága, azaz a Disney+ 14,6 millió előfizetővel bővült az év negyedik negyedévében (Q4), ami elképesztő növekedést jelent egy olyan időszakban, amikor a piacot eddig uraló Netflix két negyedéves előfizetői csökkenés után is „csupán” 2,41 millióval tudta növelni az előfizetői táborát.

A Disney+ a negyedév során 9 millióval növekedett, és ez az alap platformot jelenti, mellőzve az indiai piacon a Hotstar partnereként alkalmazott szolgáltatást (Hotstarral együtt 12,1 millióval). A szórakoztató óriáshoz tartozó, és kizárólag Amerikában elérhető Hulu 1 millió előfizetővel bővült, ami immár 47,2 millió előfizetőt számlál, az ESPN+ pedig 1,5 millióval nőtt, elérve a 24,3 milliót.

Disney-hez köthető streaming platformok globális előfizetői:

  • ESPN+ 24,3 millió
  • Hulu 47,2

Viszont a drasztikus gyarapodásnak ára is van, hiszen a cég működési vesztesége 1,5 milliárd dollárra nőtt, tehát az eddigi 800 millió dollárról 3 hónap alatt 1,5 milliárd dollárra ugrott, ami főként a tartalom- és marketingköltségek rohamosan emelkedésével magyarázható. Ennek eredményeként a Disney média és szórakoztató csoportjának működési bevétele 91 százalékkal, összesen 83 millió dollárra zuhant a negyedévben.

Bob Chapek vezérigazgató viszont kiállt a költekezési stratégia mellett, mert szerint a Disney Plus gyors növekedése közvetlen eredménye annak a stratégiai döntésüknek, hogy jelentős összegeket fektetnek be a tartalom létrehozásába, és a szolgáltatás nemzetközi bevezetésébe egyaránt.

A Netflix után a Disney a jövő hónapban vezeti be a reklámokkal támogatott új előfizetői csomagját, és az alap csomagok árát is egyúttal megemelik (a hazai árak alakulásáról még nincsenek információk), amelyek összességében Chapek szerint „nyereséges streaming üzlethez” vezetnek.

#disney+ #disney+ #műsoronplus

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.