Az HBO Max vezetője szerint őrültség lenne, ha a jégkorong nem kerülne be a műsortárba

Több aspektusból is érdekes interjút adott az HBO Max Global vezetője Andy Forssell, aki korábban a Hulu online tartalmakért is felelt. A WarnerMedia vezetőjének, Jason Kilarnak a közvetlen kollégája a Deadline internetes magazinnak adott hosszabb interjút, amelyben az HBO Max hirdetésekkel támogatott változata mellett több szót is ejtett a platform sportközvetítési szándékairól is, ami a jelek szerint komolyan érintheti a dél-amerikai, illetve az európai terjeszkedést.

Forssell főként arról beszélt, hogy mekkora kihívást jelent számukra az új előfizetők megtartása, miközben a tavaly hirdetett kétablakos megjelenéssel magát a platformot is jelentősen kellett korszerűsíteni, hogy bírja a megnövekedett terheléseket. A Wonder Woman 1984 emberek millióit csalogatta a szolgáltatásba, akik végül áttértek olyan sorozatokra is, mint például a nálunk is bemutatott A légikísérő (a The Flight Attendant), amelynek mind a nyolc epizódja egymást követő három hétig a legjobb 10-ben volt a Max-en, és amelyből azóta be is rendelték a következő évadot.

A platform stabilizálása és korszerűsítése mellett fontos tényező még a személyre szabhatóság, valamint az adatok hatékonyabb felhasználása is, ami ma már elengedhetetlen az egyre élesedő streaming piacon, és előbbi a hazai HBO GO-ból is rettentően hiányzik. Az HBO Max AVOD (hirdetésekkel támogatott) változatával kapcsolatban kiemelte, hogy az amerikai debütálással egy időben a dél-amerikai nyitással is kellett foglalkozni, mivel a hirdetési részelege több nyelvű, és ezért több valutát is kell majd kezelnie.

Ami viszont lényeges, hogy az HBO Max AVOD igényeinek kiszolgálása érdekében egy egyteljesen új csapatot kellett létrehozni, akik magas szinten kezelik ezeket az új típusú reklámokat, hiszen a platformon megjelenő összes tartalomnak hirdetésszüneteket kell tartania, miközben a lineáris HBO csatornák és az eredeti HBO Max továbbra is hirdetésmentes marad. Valószínűleg döntő kérdés lesz, hogy ezek a hirdetések milyen arányban, és milyen gyakorisággal fognak egyes tartalmak előtt (közben?) megjelenni.

Arra a kérdésre, hogy egy adott felhasználónak hányszor kell egy tartalom alatt hirdetést néznie Forssell úgy válaszolt, hogy sokkal kevesebbet, mint a versenytársak esetében. A jelek szerint tehát a WarnerMedia nem fog törekedni a túlzsúfolt hirdetésekre – mint mondjuk a YouTube vagy a Peacock – az AVOD szolgáltatásában, és a vezető szerint nem hemzseg majd reklám a műsorok alatt, és az is könnyen elképzelhető, hogy egy felhasználó hetente csak két hirdetéssel fog találkozni az HBO Max AVOD változatában. – persze kérdés, hogy ez a szám milyen idősávra vonatkozik.

Ami a sportközvetítéseket illeti, korábban már írtam arról, hogy WarnerMedia leányvállalata a Turner hétéves megállapodást kötött az NHL jogairól, ami érinti majd az HBO Max-ot is. Az anyacég az AT&T is már felvázolta hosszútávú terveiben, hogy élő sportot adhatnak hozzá az HBO streaming felületükhöz, amely jól illeszkedne a jelenlegi SVOD-trendekhez is (például az NBC Sport költöztetése a Peacock szolgáltatásba), ám a jelek szerint az amerikai premiert megelőzheti egy nemzetközi tesztüzemmód. Ezekből tehát arra is lehet következtetni, hogy néhány piacon (ahol erre lesz majd lehetőség) hamarabb jöhet sportközvetítés az HBO Max-re.

Ugyan a WarnerMedia érdekeltségéhez tartozó TNT-t és a TBS révén ott az NBA és az NCAA is a repertoárba, de Forssell szerint a sport az élő jellege miatt teljesen más, mint a filmek és sorozatok világa, ezért óvatosan kell kezelni a streaming felületen. Ahogy fogalmazott,

„Őrültség lenne, ha a jégkorong nem kerülne be az HBO Max-be”

de valószínűleg még nem 2021-ben. A tervek szerint egyelőre más régiókban fognak élő sporttal kísérletezni, mielőtt az Egyesült Államokban az NHL az HBO Max-en is bemutatkozna.

A Deadline természetesen azt is felvetette, hogy a nagy konkurens Netflix műsortárában nincs élő sporttartalom (szemben mondjuk az Amazon Prime Video-val, amelyik az angol Premier League-et közvetíti), és amikor az újságírók felteszik a kérdést a cég tartalmi vezérigazgatójának Ted Sarandos-nak, az alelnök rendre úgy válaszol, hogy nincs rá szükségük. Forssell szerint viszont, ha a Netflixnek lenne sportközvetítési joga, akkor élne is vele.

A teljes interjú itt olvasható el.

Kép: Andy Forssell, EVP és General Manager / WarnerMedia

#Műsoronplus #HBOMax #HBOZóna

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.