2022-ben a Netflix közel akkora forgalmat generált, mint a Google

A globális internetes forgalom egyre nagyobb részét teszik ki a videó streaming szolgáltatások, amelyből a Netflix hasítja ki a legnagyobb szeletet, és a tavalyi forgalma már csak minimálisan marad le a Google forgalmától.

231 millió előfizetőjével a Netflix a világ legnagyobb streaming szolgáltatása, és ez idáig az egyetlen olyan szereplő a streaming üzletágban, ami nyereséges. Más streamerek, mint például az HBO Max és a Disney+ , jelenleg jelentős veszteséggel működnek, és forgalmuk meg sem közelíti a Google-t, viszont a Netflix egyre közelebb áll hozzá.

A Sandvine, a globális internethasználatot elemző techcég új jelentése szerint a Netflix streamelési fölényét továbbra sem fenyegeti veszély a versenytársak felöl, mivel a legtöbb megabájtot erre fordítjuk a Google után. A cég adatai szerint ugyanis 2022-ben a globális internetes forgalom 13,74 százalékát vállalatok szerint a Netflix bonyolította le, szemben a 2021-es 9,39 százalékkal, ami alig kevesebb a Google-nél mért 13,85 százalékos forgalom mögött.

netflix

Mindez lefordítva annyit jelent, hogy a Netflix csaknem annyi internetes sávszélességet használ évente, mint a Google szolgáltatásai.

A Netflix globális internetes forgalomból való részesedésének növekedése valójában a videó streaming iránti növekvő keresletet is tükrözi. A Sandvine jelentése szerint a videó streaming volt az első számú alkalmazáskategória az internetes forgalom növelése szempontjából, tehát ebben figyelték meg a legnagyobb elmozdulást, ami 2022 első felében a felhasznált sávszélesség (MB) 65,93%-át jelentette.

Mindez 24%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest, amikor a videó streaming a teljes internet forgalom 53,72%-át tette ki. Adatfolyam felhasználás szempontjából a harmadik helyen a Facebook található, amely a 2021-es 15,11%-os részesedése után ktöbb mint a felére, 6, 45%-ra csökkent.

A Netflix fölényét az is mutatja, hogy a streamer fogyasztja a legtöbb megabájtot a szolgáltatások szempontjából (14,9 százalék), mögötte a YouTube található 11,6 százalékkal. A Disney+ 4,6 százalék, az Amazon Prime Video pedig 2,8 százalék.

netflix
Forrás: Statista

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.