Netflix előfizetés 2023-ban: Hasznos tippek és trükkök a legjobb élményhez

A Netflix egy streaming szolgáltatás, amit több millióan néznek világszerte. Az egyetlen olyan hazánkban is elérhető globális szolgáltató, amelynek több előfizetési opciója van akár képfelbontásra is, és az árak is azok szerint alakulnak, hogy éppen milyen minőségben és melyik  csomagra szeretnénk előfizetni.

Sokan úgy gondolják, hogy már elég régóta ismerik a Netflixet ahhoz, hogy mindent tudjanak a működéséről, de vannak olyanok is, akik csak mostanában csatlakoztak be a streaming óriás univerzumába, és még nem igazán tudják kiismerni a platform sajátosságait, és működési dinamikáját.

A Netflix hivatalos 2023-as árait itt találod.

A Netflix sikere és valódi vonzereje éppen abban rejlik, hogy szinte napról napra képes megújulni, ami egyrészt függ a tévézési szokásainktól, másrészt pedig attól is, hogy éppen milyen új tartalmak érkeztek a műsortárba. A Netflix térhódításával rengeteg új szokás és kifejezés került bele a közbeszédbe, így ezeket is érdemes megismerni, ha valóban szeretnénk teljes spektrumban kiélvezni a netflixezést.

Műsortár

A műsortár egy olyan új kifejezés, ami magában foglalja a Netflixen található összes műsort, tehát mintha egy óriási videótékában járnánk, és a bolt kínálatát szeretnénk átültetni az online térbe, amit akár nevezhetünk videós katalógusnak is, de a műsortár már egy praktikus és rövid definíció. A műsortár tulajdonképpen egy állandóan változó kontent (tartalmi) massza, ami a Netflix esetében több ezer filmből, sorozatból áll, és ezek oszlanak szét különböző műfajokra, amelyek megjelölését szintén a Netflix applikációban tudunk elérni. Valóban nem könnyű elsőre eligazodni a Netflix hatalmasra duzzadó műsortárában, és sokan mondják elsőre, hogy semmit semmi se találtam az esti filmnézéshez, ami valószínűleg azt jelenti, hogy az illető, vagyis a tévéző valószínűleg nem tudott igazán mélyre hatolni a műsortár azon részébe, amely kellően passzol az igényeihez, aktuális hangulatához. És ez itt a lényeg.

Hogyan találjam meg a megfelelő műsort?

Sokak számára jelent kihívást a Netflixen új műsort találni, ami érthető is, hiszen a kínálat hatalmas, és szinte állandóan mozgásban áll (naponta érkeznek újak, és havonta távoznak régiek). Éppen ezért célszerű kellően felmérni a saját ízlésünket és igényeinket, hogy mindig csak arra keressünk rá, ami valóban érdekel minket, így pedig el tudjuk kerülni a kereséssel járó rengeteg időt és vesződést is. Persze ezek az igények olykor óráról órára is változhatnak, hiszen könnyen előfordulhat, hogy valaki a nap egyik felében romantikus filmeket nézne , de a másikban már sokkal komolyabb és drámaibb tartalmakra vágyik.

Erre lehet hasznos megoldás, ha olyan profilokat hozunk létre, amik ezekhez a hangulatokhoz igazítják az algoritmus ajánlóját. Algoritmus…, ajánló? ….Mi is ez?

A Netflix ajánlórendszere

Máris rátértünk egy sarkaltos kérdésre, hogyan is működik a Netflix ajánlórendszere. Ahogy fentebb is leírtam, a Netflixnek olyan hatalmas a műsorkínálata, hogy sok más streaming szolgáltatóhoz hasonlóan (HBO Max, Disney+) szüksége van egy mesterséges intelligencián alapuló, a platformon belül működő ajánlórendszerre, ami az előzetes megtekintésekből, és egy sor egyéb online tevékenységből összeállít egy pár száz címből álló listát, amit témákra és műfajokra bontva felsorakoztat egymás mellett a kezdőlapon és az aloldalakon is. Ezek mellett természetesen vannak kapcsolódó ajánlások is, amik mint egy láncolat, felfűzik nekünk azokat a tartalmakat, amik az adott profil előzményei alapján érdekelhetnek minket, és eeek vezetnek egyre mélyebben a Netflix tartalmi könyvtárába (műsortár).

Rögtön itt jön a képbe, hogy ha több profillal rendelkezünk (és nem osszuk meg a szolgáltatást a haverokkal), akkor a különböző műfajok, mint romantikus, dráma vagy sci-fi előzménnyel (például a Bridgerton család, A korona vagy a Lost in Space) saját kapcsolódó ajánlásokat fognak alkotni, és ezek kevésbé keresztezik majd egymást (persze nem lehet 100%-os pontossággal kiszűrni), így pedig nagy valószínűséggel olyan tartalmakat is „beemel” majd ebbe a „top100-as”-as listába, amivel eddig nem találkoztunk vagy ha mégis, nem tulajdonítottunk neki nagy jelentőséget.

Többek között ebből is következik, hogy  legtöbb felhasználó a Netflix valós műsorállományának csupán egy töredékével találkozik, és lehet több száz olyan cím is a Magyarországon elérhető műsortárban (hiszen a kínálat régiónként eltérhet), ami egy kevésbé hatékony keresés nélül rejtve marad.

Ha viszont időt szánunk rá, és jó átgondolva ülünk neki netflixezni, akkor máris rejtett kincsekre is bukkanhatunk.

Érdemes tehát akár címre, szereplőre, de még helyszínre is rákeresni, mivel az intelligens, és szokásainkból jól tanuló ajánlórendszer képes feltérképezni a hasonló releváns találatokat is, ami könnyebbé teszi a szórakozsát és a műsortár felfedezését.

Ha új tartalmakra vagytok kíváncsiak, kövessétek hétről hétre a Műsoron dedikált StreamingWeek ajánlóját, ahol minden heti újdonság megtalálható:

https://www.musoron.hu/ujdonsagok/

Azt is jó tudni, hogy 2022 november óta a Netflix alap csomagja is már HD felbontású (szemben a korábbi DVD 480p minőséggel) és tartalmazza a filmek és sorozatok mobilra vagy egyéb eszközre történő letöltését is. Akinek nincs 4K tévéje vagy monitora, és főként otthon a tévén (netán boxon vagy streaming sticken) használja a szolgáltatást, azoknak ez az ideális csomag, ami akár még olcsóbb is lehet 2023-ban, ha megérkeznek a reklámok.

Reklámokkal támogatott olcsó Netflix csomag

Egyelőre csak a kiválasztott 12 piacon érhető el a reklámos Netflix (AVoD), ami még olcsóbbá teszi a szórakozást. Jó viszont tudni, hogy ez a csomag Magyarországon egyelőre még nem érhető el, és nincsenek is hírek arról, hogy hozzánk mikor fog megérkezni. A csomag óránként kb. 4 pernyi reklámot fog tartalmazni, ami a műsorok előtt és után jelenik meg, változó intenzitással. Nem is érhető el mellé minden alap Netflixen található műsor, mivel a streamingre kötött korábbi licence megállapodások (másik fél által gyártott Netflix original műsorok) nem tartalmaztak erre vonatkozó jogokat, ezért újra kell őket tárgyalni. Ez zajlik jelenleg is.

Az elmúlt hónapokban számtalan reklámokkal támogatott streaming platformot teszteltem (Peacock vagy Paramount+), így már egy ideje ebben a formában is nézek műsorokat, és bevallom nem tűnik olyan borasztó nagy kompromisszumnak a jelenség, ha így több szolgáltatásra is elő tudok fizetni, és kevésbé viseli meg a platformrezsimet is, ami döntő tényező a jövőre nézve.

Fiókmegosztás

A streaming óriás várhatóan idén tavasszal felszámolja a jelszómegosztási gyakorlatot, ami szinte egy idős a Netflixel, és gyakorlatilag már beépült a streaming kultúrába is. Ez azt jelenti, hogy akik nem azonos háztartásban élnek, és mások szolgáltatását használják (például baráti társaságok, kollégiumi szobatársak), hamarosan figyelmeztetést kaphatnak arra, hogy regisztráljanak saját fiókot vagy a fő fiók tulajdonosa vásároljon egy új alfiókot (amiből összesen kettő lehet), ami plusz költséget jelenthet. Pontosan még nem tudni, hogy végül melyik megoldás is kerül hivatalosan globális bevezetésre (erről itt írtam bővebben), de érdemes majd úgy számolni, hogy előbb vagy utóbb tényleg megszűnik a könnyű jelszómegosztás nálunk is.

Ha segítségre van szükséged a Netflix előfizetésed lemondásában, itt találsz hozzá hivatalos információt.

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.