Az NFL vasárnap esti meccse, azaz a Sunday Night Football Ticket az egyik legnagyobb értékkel bíró sportközvetítés. 1994-óta a DirectTV rendelkezett a jogokkal Amerikában, azonban az NFL mindenképpen streamingben gondolkodik, ami nagyobb teret, és persze több pénzt hozhat a liga számára. – számolt be a hírről a The Wall Street Journal.
A Google évi 2 milliárd dollárt fizet hét éven keresztül a most kötött sportjogért, amiért korábban az Apple valamint az Amazon is versenyben állt, viszont végül a YouTube lett a befutó, amely a novemberben induló – egyelőre Amerikában elérhető, és a YouTube TV kiegészítő alkalmazásában megtalálható Primetime Channles- re költözteti a vasárnap esti focit.
A DirectTv korábban évi 1,5 milliárd dollárt fizetett az NFL-nek a Sunday Ticket csomagért.
A Sunday Ticket online térbe történő költözésével az NFL főként a fiatalabb szurkolókat igyekszik megszólítani, akik már szinte alig néznek hagyományos kábelcsatornákat, és előszeretettel használják a videómegosztó platformokat. A YouTube-nak több mint kétmilliárd havi felhasználója van, és legalább ötmillió feliratkozója a kábeltévék online megfelelőjeként pozícionált YouTube TV-nek, amely ugyan egyelőre szintén csak az amerikai felhasználóknak nyújt kábelvágási alternatívát.
Viszont a Google hosszútávú szándékai között szerepel, hogy ezeket a hálózatokat és csatornákat globálisan is elérhetővé tegye, hiszen szinte minden háztartásban megtalálható legalább egy YouTube alkalmazás. Ennek révén pedig egyszerre válna a platform megkerülhetetlen tényezővé a streaming piacon, számos olyan csomagajánlattal, ami akár helyi műsorgyártókat, és szereplőket is képes lehet befogadni, ami a reklámpiac számára is új lendületet adhat.
A most született Sunday Ticket megállapodás pedig tovább erősíti a streaming nyújtotta trendet, amely a különböző sportok számára képes lehet vonzó közeget teremteni egy nagyobb közönség eléréséhez. Mivel a sportjogok egyre drágábban cserélnek gazdát, így számos piacon jelent komoly problémát a hagyományos, nem államilag finanszírozott televízió társaságoknak jövedelmező formában ezeket megszerezni.
Az NBA közvetítési jogai a 2024/2025-ös szezonban cserélhetnek gazdát, amiért már most hatalmas verseny folyik, és várhatóan jövő ilyenkor ott is végső nyertest hirdethetnek. Előzetesen szintén az Amazon vagy az Apple lehet a befutó, de már többen emlegetik, hogy a Netflix is beszállhat a sportjogi küzdelembe, ami az árakra is hatást gyakorolhat.