Hiába jött a Wonder Woman 1984, nagyot hasított Amerikában a Discovery Plus

Az Antenna Data digitális piacelemző cég legújabb kutatásában 2020 júliusától 2021 januárjáig vizsgálta a különböző SVOD (streaming) platformok új előfizetőit, és az ebből készült grafikon jól mutatja a trendeket, hogyan változnak az előfizetői magatartások az új belépők, például az NBCUniversal Peacock vagy a Discovery Plus tengerentúli piacra lépésével.

Mindez annak fényében különösen érdekes, hogy a vizsgált időszak a két kiemelt SVOD cím, a júliusban megjelenő Disney Plus-os Hamilton, illetve az HBO Max-es Wonder Woman 1984 közötti, és részben utáni nézői aktivitást mutatja.

Ahogy már korábban megírtam, a pandémia kirobbanása jelentősen katalizálta a streaming szolgáltatások globális elterjedését, és az új platformok megjelenése inkább a hagyományos televízió előfizetésekre gyakorolt negatív hatást, hiszen az amerikai háztartásokban már legalább négy ilyen előfizetés található. A Warner Bros. kettős megjelenési gyakorlata tovább árnyalta a nézők videóstreaming kedvét, amelynek egy másik, de talán jelentősebb vesztesei a mozik lettek, azon belül is a 90 napos mozi ablak gyakorlata, amitől a forgalmazók végképp kénytelenek elbúcsúzni.

Az Antenna Data friss felméréséből kiderült, hogy az összes új prémium SVOD előfizetés januárban is 2% -kal tudott növekedni, viszont ez a növekedés főként a Discovery Plus-nak köszönhető, mivel a szolgáltatás az új regisztrálók 19% -át tette ki.

Így tehát -ahogy a blogbejegyzésben is olvasható, ha az teljes növekedési képletből kivesszük a Discovery Plus megjelenését (január 3) akkor az adott hónap összesített prémium SVOD-regisztrációja 17% ​​-kal csökkent decemberhez képest, egy olyan piaci szempontból jelentős időszakban, amikor megjelent az HBO Max-en a Wonder Woman 1984- és ennek hatása januárra is kitolódott, és az amerikai fogyasztók előszeretettel ajándékoztak szeretteiknek streaming előfizetést.

A globális streaming piac másik fontos kérdése a hirdetésekkel támogatott, valamint a teljesen árú streaming szolgáltatások piaci viszonya. Mivel a vizsgált időszakban a Discovery Plus előfizetők több mint fele választotta a hirdetésekkel támogatott (ad-free) változatott, szemben a havi 6,99 dollár/hó teljes árú változattal. Összehasonlításképpen ugyan ez a viszony a Peacock esetében, az új regisztráltak alig egynegyede választotta az add-free változatot a 9,99 dollár/hó -val szemben. Nem szabad elfelejteni, hogy a WarnerMedia is indít egy hírdetésekkel támogatott HBO Max változatot, amelynek részleteit május 19-én fogjuk egy vurtuális upfont kereteiben megismerni, várhatóan az európai terjeszkedés részleteivel együtt.

Az Antenna Data elemzése arra is rámutatott, hogy a Discovery Plus add-free (tehát hirdetéses) előfizetők 90% -a később átváltott teljes árú fizetős szolgáltatásra, ami annak tükrében tűnik kiváló eredménynek, hogy amikor a Disney 2019-ben elindult, a médiacég esetében a próbáról fizetőssé váló előfizetők kevesebb mint háromnegyede váltott teljes előfizetésre.

A Discovery Plus új előfizetők többsége harmadik félnek számító forgalmazókon keresztül érkezett, például az Apple-től, az Amazontól és a Rokutól. Amikor a Disney Plus tavaly elindult, akkor az új előfizetők több mint fele direkt csatornán érkezett, ami igaz az HBO Max 2020 májusi belépésre, valamint a Peacockra 2020 júliusi belépésére is, ám itt a bevételek szempontjából kérdéses a valódi megtérülés.

Ebből viszont arra lehet következtetni, hogy ha az amerikai trendek globálisan is ennyire jelentősnek bizonyulnak, akkor a Discovery Plus biztató jövő elé néz. Az új tematikus streaming szolgáltató európai megjelenés nálunk a Vodafone együttműködésével valósulhat meg, és már most körvonalazódik egy képlet, hogy a streaming platformok az előfizetői számok növelése érdekében a jövőben több harmadik feles disztribúciós megállapodásra fognak törekedni.

Kép: Discovery Plus media

#MűsoronPlus #DiscoveryPlus #Pecock #HBOMax

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.