Oszd meg a cikket másokkal is:

Alig indultak néhány hónapja a streaming piac legújabb szereplői, máris szivárognak az adatok, hogyan is teljesítenek a potenciális előfizetők körében a HBO valamint az NBCUniversal streaming platformjai.

Az Ampere Analysis 4000 amerikai internetfelhasználóra vonatkozó friss kutatása alapján az HBO Max és a Peacock SVOD szolgáltatásaira augusztus és szeptember óta az amerikai háztartások 8% illetve 7% -a már aktív előfizető, ami komoly fegyvertény lehet a versenytársak felé a jövőre nézve.

Az Ampere Analysis médiafogyasztó- és viselkedéskövető intézetének legfrissebb elemzése szerint a két szolgáltatás piaci növekedésének jelentősége azért is figyelemre méltó, hiszen minkét platform késve indult a COVID-világjárvány miatt.  

Ampere azt is hozzáteszi, hogy a két médiacég meglehetősen nagy címezhető előfizetőre lenne képes. Becsléseik szerint a Peacock esetében ​​több mint 15 millió címezhető előfizetőről beszélhetünk a harmadik negyedévben (hiszen van ingyenes csomagjuk is), míg az HBO Max-nál 29 millió címezhető, tehát fizetős kampánnyal elérhető előfizetőről beszélhetünk ugyan ebben az időszakban, viszont az HBO és Comcast ügyfelek streaming transzformálása még mindig több időbe telik.

Ampere azt is megjegyzi, hogy a két streaming szolgáltatás különböző közönségeket céloz meg, ami kimondottan jót tesz piaci terjeszkedéseiknek. Az HBO Max előfizetői esetében a 25–44 éves korosztály 50% -kal magasabb a minta átlagánál, ami jól tükrözi az HBO csatornák előfizetői demográfiáját. Mindez abból adódik, hogy a Max 14,99 dollárba kerül – ez az egyik legdrágább ilyen OTT szolgáltatás az USA-ban, és ennek következtében nyilván jobb módú előfizetői bázist tud felmutatni, hiszen a többség (69%) 51 ezer dollár vagy annál magasabb jövedelemmel rendelkezik.

Az intézet összehasonlításában a Peacock ennél jóval idősebb csoportot céloz meg. Az NBCUniversal csatornái jellegzetesen inkább az idősebb korosztályok felé fordulnak, és Peacock az HBO Max-nél is sikeresebben volt képes bevonzani ezeket az idősebb demográfiai adatokat. Peacock közönségének 19% -a 55 év feletti, míg az HBO Max esetében ez csupán 6%. Elérhető közönsége szintén valamivel alacsonyabb jövedelmű profillal rendelkezik, mint az HBO Max esetében. A felmérés alapján a Peacock előfizetőinek 54% képes 51 ezer dollárt vagy annál többet keresni.

Peacock háromszintű árazási- és csomagválasztási stratégiára támaszkodik, amelynek legkisebb free tagja igen népszerű. Ez az ingyenes, hirdetésekkel támogatott előfizetési opció inkább az alacsonyabb jövedelműek számára lehet vonzó. Ez a szolgáltatás reklámokkal van tele akár egy kábeles csatorna, és a fizetett résznél jelentősen kisebb műsortárral rendelkezik. Összességében mégis a Peacock az egyik legolcsóbb szolgáltatás az SVOD platformok között, hiszen a közepes Prémium  csomagban valamennyi tartalom mellett reklámokkal kiegészítve is csak 4,99 dollárba kerül, míg a teljes Prémium műsortár reklámok nélkül 9,99 dollárba kerül.

Mindkét szolgáltatás műsortárában népszerű műfaj a vígjáték, ami a Peacock esetében 40% ami az HBO Max tartalmainál 31%, aztán következik a dráma és a dokumentumfilm. Érdekesség még, hogy a dokumentum-tartalmak jelentik a Peacock második legnépszerűbb műfaját.

Cikkhez használt forrás: Broadtvnew

#MűsoronPlus #HBOMax #Peacock