Oszd meg a cikket másokkal is:

A Disney dedikált streaming szolgáltatása tavaly november 12-én startolt el Amerikában, viszont máris elérte az 50 milliós előfizetői bázist, és egy új elemzés szerint az amerikai családok fele már Disney Plus előfizető.

Slider

Az utolsó előfizetői adatok még február 23-án készültek, akkor 28,6 millió előfizetőről számolt be a cég, ami áprilisra csúszott fel a bűvös 50 millióra. Mindez azt jelenti, hogy alig két hónap alatt 21 millió új előfizetőre tettek szert, ami főleg annak fényében kiváló teljesítmény, hogy a nagy európai bevezetés az előző hónap végén (március 26-án) történt meg, tehát a friss számok még nem igazán tükrözhetik az öreg kontinens debütálását.

Egyébként a márciusi ütemezéssel az Egyesült Királyságban, Írországban, Németországban, Svájcban és Olaszországban vált elérhetővé a szolgáltatás, a francia premiert pedig a kormány kérésére április 7-re halasztották. Indiában külön partnerrel, Disney Plus Hotstar néven április 3-án indult el a szolgáltatás, tehát ez sem túlzottan befolyásolhatta az elképesztő terjeszkedést.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a Disney Plust elemzők szerint jobban megviseli majd a koronavírus-járvány miatti forgatási leállások, hiszen túl sokáig nem építkezhetnek a régi klasszikus könyvtárra, az újak pedig pont most készülnének. A Netflix viszont több saját tartalommal rendelkezik, a friss Original tartalmak nagyobb részét pedig már a válság előtt leforgatták, sokakat pedig hatékonyság jegyében átütemeztek.

Az is igaz, hogy több mozis premiert is előbb vezettek be a Disney streaming platformjára. Ilyen például a Jégvarázs 2, aminek a streaming premierjét három hónappal a tervezett időpont (június 26) előtt, március 15-én már elérhetővé tettek, a Pixar új animációja az Előre (Onward) pedig szintén sokkal korábban, már április 3-án nézhető volt a Disney Plus-on.

A Netflix első negyedéves előfizetői adatait április 26-án publikálja a streaming óriás.