Jól kezdett a Quibi, lenyomta Amerikában az HBO Now 2015-ös debütálsát

A Quibi streaming szolgáltatása hétfőn indult el Amerikában. A mobil elemzőcég, a Sensor Tower felmérése szerint viszont nem kezdtek rosszul, hiszen az új alkalmazást 300 ezer felhasználó telepítette Apple vagy Android telefonjára.

[smartslider3 slider=”11″]

Az első napi adatok viszont így is messze elmaradnak a Disney Plus tavaly novemberi piacra kerülésénél tapasztalt 4 milliós telepítéssel, ami a Disney startjának szerény 7,5% -át teszi ki, írja a Deadline. A két szolgáltatás viszont nem azonos piaci modellt követ.

A kizárólag mobilokra fejlesztett Quibi jelenleg csak Amerikában és Kanadában elérhető el, és az első 90 napban bárki ingyen regisztrálhat. Utána pedig két előfizetői csomag áll rendelkezésre attól függően, hogy a felhasználó szeretne-e teljes reklámmentességet (7,99 dollárért), vagy befogad néhány hirdetést és cserébe olcsóbban (4,99 dollárért) nézheti a 10 perces videókat.

Ezzel szemben a Disney Plus csak 7 napos próbáhetet tesz lehetővé, és utána 6.99 dollár havonta vagy egy éves időszak esetén 69.99 dollárért lehet rá előfizetni (de vannak csomagajánlatai is). A Quibi a most formálódó VOD (streaming) piacon is meglehetősen egyedinek számít, ezért nehéz ezekből a korai adatokból hosszútűvú következtetéseket levonni, hiszen a szolgáltatás rövid idősávokra osztott műsorokat kínál, főként utazásokra specializálódott, ezért a jelenlegi helyzetben nem kifejezetten otthoni szórakoztatásra lett kitalálva. Pontosan ezért az alapító Jeffrey Katzenberg sokáig fontolgatta a Quibi indulásának az elhalasztását, azonban mégis ragaszkodtak a hétfői induláshoz, viszont egy 90 napos próbaidőszak bevezetésével szeretnék a szolgáltatáshoz kötni a felhasználókat, remélve, hogy amikor ismét beáll a napi ingázási időszak, sokan kitartanak majd a platform mellett.

A Sensor Tower elemzése azt is megjegyezte, hogy Quibi debütálása jóval meghaladta a HBO Now 2015 áprilisi megjelenését, amelyet néhány nappal a Trónok harca 5. évadának bemutatója előtti időszakra időzítettek, tehát már akkor egy elég erős kontent volt a szolgáltatás fő vonatója. Viszont azóta már más idők fújtak a VOD piacon, ami sokat elmond a teljes üzletág formálódásáról.

Katzenenbeg továbbra is bízik abban, hogy a globális műsorleállások ellenére elegendő tartalommal rendelkeznek a hálaadási időszakra, amit az elemzők a VOD piac szempontjából erős vízválasztónak tartanak.  

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.