Vezet a Netflix, viszont elképesztően jön fel az HBO Max Amerikában

Egy fontos listát tett közzé a ReelGood streaming oldal, amelynek az adatbázisában az összes streaming platform valamennyi tartalma szerepel (mint a JustWatch), így a felhasználók szabadon tudnak benne keresni, és ezen az oldalon saját kedvenc könyvtárat is tudnak kezelni, ami egyre népszerűbb az ilyen appok között.

A Reelgood összeállította 2020 második negyedévének 20 legnépszerűbb filmjét és sorozatát a streaming platformok szerint. A rangsor már csak azért is figyelemre méltó, hiszen több mint 2 millió felhasználó adatait használta fel a rangsor elkészítéséhez, és persze azon sem kell meglepődni, hogy főként a Netflix uralja ezeket a listákat.

Azonban van néhány figyelemre méltó folyamat, amiről érdemes néhány szót említeni. Ilyen például az HBO Max előre lépése, és hogy júniusban a Max és a Disney gyakorlatilag helyet cserélt egymással. Fontos azonban megjegyezni, hogy a Reelgood csak az amerikai felhasználók szokásaira tud támaszkodni, bár én is régóta tagja vagyok a közösségnek, viszont magyarországi megjelenéseket és kizárólag nálunk (és általában az nemzetközi licencelt jogokkal rendelkező tartalmak, mint például a Shaft 2019) elérhető filmeket vagy sorozatokat nem tartalmaz.

A lista alapján a Netflix streaming szolgáltató legjobban értékelt filmje a The Platform és a Tyler Rake: A kimenekítés (Extraction) volt, míg sorozatok esetén az Ozark, A nagy pénzrablás (Money Heist) és a Sötétség (Dark) végzett a dobogón. Hozzá kell tenni, hogy a Platformot és A nagy pénzrablást a spanyol Netflix készítette, míg a Dark a német Netflix saját produkciója, ami az európai tartalomgyártás dicsérete. Viszont az Élősködők (Parasite) elsősége a filmek rangsorában nem meglepő, míg a Rich és Morty győzelme a sorozatok kategóriájában a Huli dicséreteként is értelmezhető, illetve azt mutatja, hogy komoly igény mutatkozik a felnőtt animációs tartalmakra.

A Realgood azon listáján, amelyet a felhasználók rangsorolnak a streaming platformok között, ott is láthatunk érdekességeket. Érdemes megnézni, hogyan alakult a Disney Plus szolgáltatás elismerése a felhasználók között az év első negyedévben, majd a másodikban, és mindez június egészére nézve, amikor már az HBO Max egy teljes hónapban elérhető volt.

Az első negyedévben, amikor csak az HBO Now (és már nem D2C (direct-to-consumer) HBO GO) létezett, a Disney Plus 6,2 százalékkal vezetett (HBO Now 2%) majd jött a második negyed, amelyben már hat hétig az HBO Max is látszódik (ezért összevonva HBO-ként szerepel a listán) és a verseny sokkal kiegyensúlyozottabb lett. A két szolgáltató viszont helyet cserélt egymással teljes június nézve (amikor már az HBO Max teljes hónapja elérhető volt Amerikában, hiszen május 27-én indult), és a trendet majd érdemes lesz ősszel is megnézni, hiszen július 31-től már csak egyedül az HBO Max játszik Amerikában, hiszen a Now és a GO márkanevet a hónap végétől megszüntetik, és a Max egyre több minőségi tartalommal fog jelentkezni. Nálunk egyelőre az HBO GO van jelen, de elég valószínű, hogy hamarosan nemzetközileg (tehát valószínűleg nálunk is) az HBO összevonja a szolgáltatásait az egységesen kommunikálható (és elérhető) HBO Max alá. Elég valószínű, hogy az HBO Max a két nagy, a Netflix valamint az Amazon Prime kárára erősödött ekkorát (utóbbiak csökkentek hasonló mértékben), ám a jelenség intő jel lehet a Disney számára is, hiszen ez a folyamat korábban náluk nem volt tapasztalható.

A Netflix tehát továbbra is vezet mindkét kategóriában, őt követi az Amazon Prime – amely hamarosan nálunk is nagyobb erőre fog kapni – és mögöttük a Hulu jócskán lemaradva, viszont érdekesen alakul a középmezőny, és ami még feltűnő lehet, hogy az Apple TV Plus nem igazán jut szóhoz az első öt pozícióban.

#MűsoronPlus #HBOMax #DisneyPlus #NetflixVilág #Hulu #AmazonPrime

Teszett a cikk? Csatlakozz a Facebook oldalhoz, kövess Twitteren vagy a Google Hírekben is, hogy mindig értesülj a legfrissebb újdonságokról.