Műsoron

streaming és mozi

Óriásit trollkodott a Netflix- megvan az év Twitter bejegyzése?

2020. január 5. 09:57 Nincs hozzászólás
Oszd meg a cikket másokkal is:
A Netflix India fiókja

Állandó témát és persze fokozott problémát jelent, hogy a fizetős streaming szolgáltatások a fiókmegosztással jelentős bevételkiesést könyvelnek el, ami főként a Netflixre igaz.  

Aki esetleg nem tudja, a Netflix legmagasabb csomagjában a Prémium előfizetéssel több fiókot is létrehozhatunk, amit egyszerre 4 eszközön (4 külön IP címmel rendelkező) játszhatunk le. Mindez azt jelenti, hogy a háztartás tagjai legálisan több eszközön használhatják ugyan azt  a bejelentkezéshez szükséges hitelesítő adatokat, így bárki bárhol van, nézheti a Netflixet.

Ugyanakkor ez a csomag lehetőséget biztosít arra, hogy emberek adják vagy vegyék a fiókokat, baráti társaságoknak elég egyetlen csomagra előfizetni (nálunk 3990 Ft-os áron) és a belépési adatokkal többen is használhatják, amivel jelentősen tudnak spórolni.

Nem csak nálunk, de más országokban is komoly hagyományai vannak ennek a fiókmegosztásnak, például ha valaki kicsit dühös egy sorozat epizódra és annak befejezésére, megosztja a Netflix bejelentkezési nevét és jelszavát a Twitteren.

A Netflix sokáig tolerálta ezt a gyakorlatot, ahogy más szolgáltatók, például a HBO is. A Netflix vezérigazgatója Reed Hastings már többször nyilatkozott róla, hogy „a jelszavak megosztása olyan, amellyel együtt kell élni”, amiről a befektetőknek nyilván más a véleménye. Az elmúlt időszakban viszont a Netflix látványosan visszatért a problémához. Állítólag a cég adatai alapján az előfizetők mintegy 10 százaléka nem ténylegesen fizet a szolgáltatásért, amely akár 135 millió dolláros bevételkiesést jelent évente. Ez a gyakrolat nálunk is elég népszerű

A Netflix tegnap egy óriásit trollkodott fiókmegosztás témában, ami rávilágított arra, hogy a problémát lehet másként is kezelni, mint megvonni a családi előfizetés lehetőségét, amit sokan ténylegesen  arra használnak, amire valójában kitalálták.

Egy indiai Twitter-felhasználó egyértelmű fake ajánlatot posztolt, hogy “ingyenes Netflix előfizetés hat hónapra”, ami az első 10 000 jelentkezőre érvényes, akik felhívnak egy bizonyos telefonszámot (már messziről érződik a kamu bejegyzés).

Aztán a bejegyzés alá a hivatalos Netflix (valójában Netflix India) válaszolt :

“Ez teljesen hamis. Ha ingyenes Netflixet szeretnél, kérlek, használd valaki más fiókját, mint mi mindannyian.”

A cikk írásának pillanatában 95 ezer retweet és 420 000 kedvelésnél jár a poszt, és az aktivitás óráról órára növekszik, főként pozitív kommentekkel, ami azt jelzi, hogy a Netflix trollkodására meglehetősen jól reagálnak a felhasználók. Talán az egyik legszellemesebb Robert DeNiro a The Untouchables (a Netflixnél azóta már törölt) című bejegyzése:

 “Nevetünk, mert vicces, és nevessünk, mert igaz.”

Oszd meg a cikket másokkal is: