Műsoron

streaming és mozi

Egyre több mindent tudunk a hazai HBO GO és Netflix előfizetőkről

2020. január 2. 20:34 Nincs hozzászólás
Oszd meg a cikket másokkal is:

Az IDEA intézet jóvoltából végre készült egy igazán használható felmérés a hazai streaming (azaz Video-on-Demand, amelyre a hazai HBO GO és Netflix is felépül) felhasználók szokásairól, ami azt jelzi, hogy a nemzetközi trendekhez igazodva a magyar piacon is jelentős mozgolódás tapasztalható.

Azt persze továbbra sem fogjuk belőle megtudni, hogy melyik szolgáltatónak mennyi előfizetője lehet, viszont a 24.hu-n található adatokból sok más izgalmas dolog kiolvasható, mint például, hogy a fővárosban használják a legtöbben (39 százalék), amiből 30 százalék csak egy szolgáltatót, míg 9 százalék mindkettőt, tehát a HBO GO-t és a Netflixet egyszerre használja, ami egyelőre elég kevésnek mondható.

Ahogy előzetesen sejteni lehetett, a felhasználók a 18 és 39 év közötti korosztályból kerülnek ki, ami részben igazodik a HBO GO által közölt adatokhoz, hiszen náluk a 18-24 év közötti korosztály regisztráció (és felhasználás) szempontjából a legaktívabb. A felmérés szerint a fiatalok egyharmada fizet valamelyik streaming szolgáltatásért, amelyeknél a legnépszerűbb eszköz a televízió (31 százalék) és laptop (19 százalék), ami viszont eltér a HBO által mért szokásoktól, mivel náluk inkább a mobil és azon belül is az Android rendszer a nyerő. Egyébként HBO-nál a használt eszközök százalékos aránya így néz ki:

mobil (50%)

nagyképernyő (30%),

számítógép (20%)

Egészen különös, hogy ez a 18-24 éves korosztály csupán 16 százalékban használja a mobilját streaming nézésre, így Scorsese-nek nem kell aggódnia, hogy magyarok tucatjai fogják nézni a filmjeit kispépernyőn.

És ami a nézési szokásokat illeti: Úgy tűnik, hogy egy jelentős tábor (20 százalék) már naponta néz valamilyen műsort streamingen, ami ha azt vesszük alapul, hogy a HBO GO-ra két éve lehet közvetlen (D2C, tehát direct to consumer) előfizetni, míg a Netflix 2019 október 4-én indította el a magyar lokalizált szolgáltatását, ez az arány nem is tűnik rossz teljesítménynek. A válaszadók 39 százaléka hetente több alkalommal is leül a különböző méretű képernyő elé.

A felmérésben szereplő adatokat az IDEA Intézet 2019. november 29 és december 3. között vette fel közösségi média alapú kérdőív segítségével. Ha tovább böngésznél a felmérés adataiban, nézd át a 24.hu grafikáit.

A magyarok negyede fizet elő a Netflixre vagy az HBO GO-ra | 24.hu

Moziba pedig kevesebb mint 40 százalék jár.

Oszd meg a cikket másokkal is: