A Disney+ a Netflix ellen: Itt az első összehasonlítás! (Elemzéssel)

Oszd meg a cikket másokkal is:

Itt az ideje, hogy alaposan átnézzük a Netflix „gyilkos” Disney+-ot, hogy mennyire hasonlít a konkurens platformjára. Rengeteg ismerős opció várja november 12-től a felhasználókat, ami Magyarországon a kezdésnél még nem lesz elérhető, de jó eséllyel akár egy éven belül megérkezhet. Disney, Star Wars, Marvel, Pixar, National Geographic,egy termékben, de lesz egy Hulu-val és ESPN+-al kiegészített csomagváltozat is, ára viszont még véletlenül sem kúszik a Netflix prémiumajánlata fölé.

A Disney+ Original nyitóképe

Mindenek előtt a Disney+ alapból 6,99 (tehát fele Netflix Prémium) dollárba fog kerülni, és kezdésnek 500 filmet és 7500 sorozat- és egyéb műsorepizódot fog tartalmazni. Ez így nyitányra meglehetősen nagy online műsortárnak tekinthető, ami idővel nyilván jelentősen bővülni fog, de idén nem valószínű, hogy a Netflixet megközelítené. Hiszen a legnagyobb streaming szolgáltatónál jelenleg 5876 tartalom található, ebből 4015 film és 1861 sorozat (USA), összesített sorozatepizódról nincs adat, de nyilván a Disney esetében is csak azért kaptunk, mert a 7500-as szám jól mutat a reklámokban (és csak később figyelsz, hogy ezek csak sorozatepizódok).

Ami az elérhető eszközök listáját érinti, A Disney+ is minden olyan lejátszón elérhető lesz, ami számít a digitális világban: IOS, Apple TV, Android, PS4, XBOX One, Roku, PC, Mac, és még ki tudja hány kínai kütyü futtatja majd a tartalmakat. Amiben viszont eltérés mutatkozik, hogy a Disney ígérete szerint valamennyi tartalma Ultra HD 4K HDR felbontásban és színmélységben kerül streamelésre, szemben a Netflix műsoraival, amik esetében az Ultra HD 4K csak saját gyártásra vonatkozik, és ott sem kapja meg valamennyi. Hangzásba sem lehet ok a panaszra, mivel a Disney platformja állítólag rendelkezik Dolby Atmos hangzással.

A Disney+ kezdőképernyője

A Disney azt is ígéri, hogy az összes tartalom letölthető lesz offline megtekintésre, tehát ha nincs a közelben mobilnet vagy netán hosszú repülőútra készülünk, korlátlan mennyiségben (amennyit csak bír az eszköz tárolója), letölthetjük a filmeket vagy sorozatokat. Ez a Netflix esetében szintén nem vonatkozik mindenre, de azért a tapasztalat azt mutatja, hogy a tartalmak majd 80%-a letölthető, ami azért elég jó aránynak számít.

A Disney 7 profilt engedélyez a felületén, a Netflix csak ötöt, így a Disneytől kapunk plusz 2 profilt, ami lehet majd sokaknak számítani fog, de a hírek szerint a Disney szeretne nagyon odafigyelni a profilok osztogatására, próbálja majd kiszűrni a visszaéléseket, hogy ne lehessen a profilokat adni-venni az interneten (vagy baráti társaságok megosszák egymás között). Ez azért is kellemetlen, mivel a családi opció azt a célt szolgálja, hogy valamennyi családtagnak saját felülete, listája és megtekintési előzménye legyen, amit baromi nehéz kiszűrni, hogy mennyire számítana illetéktelennek. Mindenesetre a Disney komolyan veszi ezt a dolgot, már le is szerződött egy céggel, hogy beszüntesse a profilértékesítési gyakorlatot.

A Disney+ Star Wars szekciójának nyitóképe

Jön egy további lényeges dolog, hogy a Disney már alapból (6,99 dollárért) 4 különböző eszköz egyszerre történő streamelését teszi lehetővé, ez a Netflixnél csak a prémium csomagban (13,99 dollárért) tehető meg, ami megint csak egy erős 7 dolláros különbséget jelent. Ha azt vesszük figyelembe, hogy idővel a Disney műsortára is jelentősen emelkedni fog, akkor ez komoly előnyt jelent majd a későbbiekben.

Ahogyan a promóképeken is látszik, a Disney nem igazán akart nagyon eltérni a legtöbb streaming platform felületétől, és jól is tette. Butaság lett volna egy merőben eltérő dashboardot felépíteni a platformjára, amit mindenkinek újra meg kell tanulnia, és nem is biztos, hogy sokkal praktikusabb lenne. Ezért a felülete letisztult és könnyen átlátható, ami így a képek alapján inkább hasonlít a nálunk elérhető HBO GO felületére, mint sem a Netflix interaktív megjelenésére.

Felül a Disney-hez tartozó stúdiók címkéi sorakoznak, ami szintén jó ötletnek tűnik, hiszen egyben láthatjuk az összeset, aki csak Star Wars, Mavel vagy a Pixar filmeket vagy sorozatokat szeretne éppen nézni, annak rögtön szem előtt lesz. Be kell ismerni, hogy a képen látható Star Wars szekció kinézete elég pazar stílust kapott, ami a mobil applikációban is visszaköszön. Ezek alatt az ismerős ajánlók és félbehagyott műsorok oszlopai következnek, ez már inkább a Netflix elrendezéséhez hasonlít jobban, ahogyan a bevezető részben is írtam, a Disney jól tette, hogy a jól bevált struktúrához ragaszkodott.

A Disney+ mobil kezdőképernyői

A mobil applikációt elnézve, a gombok és az adott tartalmak képei egy felületen történő elhelyezése itt is inkább a hazai HBO GO stílusát idézi (bár náluk még nincs letölthetőség), viszont szerintem a Disney esetében ez sokkal inkább a márkahűségre összpontosít, a mobil képernyő több mint felében a műsor brandje játssza a főszerepet, amit rögtön elindíthatunk (megtekintés és letöltés), és csak alatta látható a rövid szinopszisa.

Kövessd a Műsoront a Facebookon!:

Disney+ New Trailer and Demo (Disney+ 2019)

This a brand new preview at the upcoming Disney streaming service, which will be available November 12, 2019 Here is some other art: – https://www.talenthouse.com/noah-dunstone Merch: – Coming Soon

Disney+ videós bemutató

Összességében a Disney streaming platformja szép, egyszerű, és előtérbe helyezi a hozzá tartozó stúdiók digitális tartalmait. Továbbra is azt gondolom, hogy a Disney számára a streaming csak egy újabb menetelő katonát jelent az általa birtokolt hatalmas birodalomban, ami mérhetetlen nagyságát és a tartalomgyártásban jelentkező brutális fölényét hivatott bemutatni. Ahogyan Michael Paull a Disney Streaming Sevices (Direct-to- Consumer & International) elnöke is kiemelte, számukra a tartalomminőség a tartalommennyiség felett áll és minden a márkáikról szól, ami meg is látszik a Disney+ felületén.

Képek forrása: Engadget

Oszd meg a cikket másokkal is:
Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.