Műsoron

streaming és mozi

A Netflix nem szeretne 14 millió előfizetőt elveszteni

2019. július 7. 08:24 Nincs hozzászólás
Oszd meg a cikket másokkal is:

Várható volt, hogy nem kellően alaposak azok a híresztelések, miszerint a Netflixnek hamarosan reklámokat kell bevezetnie a szolgáltatásába. A legújabb felmérések azt mutatják, ez maga lenne az öngyilkosság.

Néhány elemző felvetette, hogy a streaming szolgáltatónak gyorsan változtatni kellene az üzletpolitikáján, ha életben szeretne maradni a piacon. Ez pedig a néhány perces reklámok bevezetése a filmek és sorozatok előtt (esetleg közben), így a becslések szerint több mint 1 milliárd dolláros plusz bevételt tudna elérni, amit a felhasznlók is tolerálnának, és megtarthatná a streaming piac vezető szerepét is.

Azonban a Hub Hubert Research új felmérése teljesen más képet mutat. Szerintük a Netflix előfizetők majdnem egynegyede azt mondja, azonnal lemondaná a szolgáltatást ha valaha is hirdetésekkel találkozna. Ez hozzávetőleg 23% -os veszteséget jelentene a Netflix számára, számszerűsítve 14 millió előfizetővel számolva az USA-ban a 60 milliós előfizetői bázisból, ami elég jelentős tételt jelentene.

A felmérést 1765, 16 és 74 év közötti amerikai részvételével zajlott, akik hetente legalább 1 órányi TV-t (kábeles vagy streaming) néznek, valamint szélessávú internetkapcsolattal is rendelkeznek. A felmérés szinte azonos időben zajlott, amikor a médiát megjárta az a feltételezés, hogy ideje reklámokat bevezetni a videó-streaming szolgáltatásokba.

Még áprilisban egy iparági fórumon az UM médiaügynökségtől Joshua Lowcock kijelentette: Nem tud elképzelni egy olyan világot, ahol a Netflix örökre reklámmentes maradna.

Végül is igaza van, hiszen a szolgáltató régóta jelenít meg így vagy úgy reklámokat a különböző műsoraiban. Elég csak a héten érkező Stranger Things és a Coca Cola vagy a Burger King együttműködésére gondolni, ugyanis a harmadik évad csak úgy hemzsegett az üdítős cég, illetve a gyorsétterem termékeivel. Talán ez még az a fajta vállalható kompromisszum, amivel a felhasználók is kibékülnek, és általa tarthatóvá válnak az eszméletlen ütemben növekvő gyártási költségek is.

Oszd meg a cikket másokkal is: